Maserati Levante Forum banner

2019 Maserati Levante Code Scanner

1.6K views 11 replies 7 participants last post by  prieto.mark  
#1 ·
Ik ben momenteel op zoek naar een codelezer die codes kan lezen en resetten voor mijn Maserati Levante uit 2019. Aanbevelingen worden op prijs gesteld, bedankt bij voorbaat!

#2 ·
Bekijk deze video.

Er zijn ook andere video's.

Het is geen eenvoudig proces met de nieuwe beveiligde gateway. Maar het bereiken van die kabels is erger bij sommige andere auto's. Ik ben geen expert in wat alle scanners kunnen doen, maar deze speciale kabel is voor ze allemaal vereist. Gelukkig is de kabel goedkoop en verkrijgbaar op Amazon.

https://a.co/d/gWhnhFD

Ik heb gelukkig een 2018, dus ik hoef dit niet te doen. Bekijk een paar verschillende video's en ze vermelden meestal welke scanner ze gebruiken en ga van daaruit verder.

#3 ·
Er is een nieuwe kosteneffectieve en zeer capabele scanner beschikbaar op Amazon. Otofix D1 Lite van Autel. $319. Bekijk ook de recensies op Youtube. Ik heb er een, zodra je het apparaat registreert, kun je elke (mijn Levante ja, wie weet hoeveel anderen) beveiligingsgateway omzeilen. Best gaaf. Je moet een account aanmaken op AutoAuth met je Otofix-eenheid. Ik denk niet dat je een AutoAuth kunt krijgen zonder een geautoriseerd diagnosesysteem.

#4 ·
Ik ben momenteel op zoek naar een code scanner die codes kan lezen en resetten voor mijn 2019 Maserati Levante. Aanbevelingen worden op prijs gesteld, alvast bedankt!
Zie mijn bericht hieronder. Otofix D1 Lite van Autel (geweldige naam in voertuigdiagnostiek). Op Amazon voor $319. Ook goed beoordeeld op YouTube. Ik heb het gebruikt met mijn 2023 Levante, het komt zelfs langs de beveiligingsgateway, maar je moet je aanmelden voor AutoAuth.

#8 ·
Bekijk mijn bericht hieronder. Otofix D1 Lite van Autel (geweldige naam in voertuigdiagnostiek). Op Amazon voor $319. Ook goed beoordeeld op YouTube. Ik heb het gebruikt met mijn 2023 Levante, het komt zelfs langs de beveiligingsgateway, maar je moet je aanmelden voor AutoAuth.
Hoi, ik heb deze scanner hiervoor gebruikt, het werkte geweldig utel Bidirectionele OBD2 Scanner MaxiCOM MK808Z
Mijn Maserati-dealer wilde me $650 in rekening brengen om het olielampje te resetten, omdat ze niet wilden geloven dat ik mijn eigen olie had ververst. F ze, het kostte maar ongeveer $450, dus het betaalde zichzelf bij het eerste gebruik.

#5 · (Edited)
Dat is geweldig, kevin8fong. Ik wist niet dat een scanner dat zonder de extra kabel voor elkaar kreeg. Ik ben dol op de Otofix-spullen. Ik heb een Autel en zal moeten controleren of ze het met een nieuwere update zonder de speciale kabel konden omzeilen. Otofix en Autel hebben een partnerrelatie en kunnen in principe dezelfde dingen doen. Voor het omzeilen op de Levante met de extra kabel is het niet leuk, maar ook niet verschrikkelijk. Sommige van de andere Dodge-voertuigen etc. die hetzelfde systeem gebruiken, zijn een echte ramp.

#6 ·
Bekijk deze Otofix D1 review op yt:
Ik heb er een gekocht nadat ik dat had gezien en het is ongelooflijk! Het enige dat ik een beetje vervelend vond, is dat het gevoelig is voor het gebruik van een goede USB-C-kabel om hem op te laden. Ik dacht dat mijn apparaat dood was, maar in werkelijkheid werd hij niet goed opgeladen. Ik geloof ook dat Autel eigenaar is van Otofix, een andere divisie. Ik heb ze bezocht op de laatste CES.

#7 ·
Geweldige post! Ik heb een nieuwe Otofix Lite gekocht via eBay voor minder dan $300 nadat ik dit draadje had gelezen en ik kon niet gelukkiger zijn. De eerste installatie duurt even, maar ik ontdekte dat het AutoAuth-abonnement niet nodig is als je de moeite neemt om de veilige gateway te overbruggen. De afweging is de vijftien minuten durende acrobatiek om de demper te verwijderen en de gateway-bypass aan te sluiten. Bovendien scant deze Lite-eenheid alleen codes en reset hij het olieservicelampje - geen programmeermogelijkheden. Dat was prima voor mij en het werkt ook om de andere auto's die ik heb te resetten. Bedankt, mensen.